söndag 3 april 2011

All in


Påsk är min absoluta favorithögtid!
Den går före jul och midsommar.
Tror att det beror på att det inte finns en massa måsten just vid påsk, utan man kan göra lite som man vill.
Och jag går "all in", påskris med fjädrar och påskkycklingar överallt!
Älskar att köpa påskägg till barnen och sedan gömma dem så att de får leta efter dem :-)
Nu sitter jag och planerar vad jag ska laga för mat och vad jag ska baka för gott.

Ikväll åt vi förresten en mumsig Panpizza, har lagt upp receptet på degen till den tidigare.
Idag hade jag cremefraich som jag rörde ner en riven vitlöksklyfta och svartpeppar i ovanpå botten (skippa tomatsåsen) sen la jag på skivad rödlök, bitar av röd paprika och 2 sorters riven ost.
Ovanpå detta lade jag tunna skivor av fläskfile´som jag marinerat en stund i vitlöksmarinad (färdigköpt)
Sen in i ugnen i 200 gr i ca 25 min, när den va klar så klickade vi på beasås...mmmmmmmm
Godaste pizza jag gjort!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

wibiya widget