onsdag 28 december 2011

Högsta vinsten!

Detta dygnet vill jag lägga till handlingarna och aldrig mera göra om!
Allt började med en misstanke om en simpel urinvägsinfektion, jag säjer simpel för vad är väl en liten UVI jämfört med en diabetes!? Vi fick en snabb läkartid och urinprovet de tog visade på 4+ socker i urinen! Man tog då ett blodsocker och det visade på 11,1 (det ska ligga mellan 4-6)
Vi fick åka direkt in till barnmottagningen på sjukhuset där de tog fler prover på vår lilla Paj, hon var såååå duktig. Jag kände mej helt skakis och kunde inte låta bli att fundera på allt som lilla Pajen skulle behöva gå igenom om det visade sig att det var diabetes!
De ville lägga in oss över natten, men jag körde sjuksköterskekortet så vi fick gå hem och ta med oss en blodsockermätare för att ta prover hemma.
Alla prover som vi tog, och proverna som togs på barnmottagningen idag var HELT NORMALA!!
Man tror att de förhöjda proverna berodde på att hon har en infektion i kroppen
Jag känner en STOR lycka och tacksamhet över att vår lilla skatt är helt frisk!
Känns som att vi vunnit högsta vinsten på Lotto :-)
Var rädda om varandra!


1 kommentar:

  1. Åh, vad skönt! Hoppas allt är ok nu.

    Önskar dig ett Gott Nytt År!

    Kram Pernilla

    SvaraRadera

wibiya widget