söndag 8 januari 2012

3 års trots

Det är en stor glädje att få vara förälder! En sån gåva att få se sina barn utvecklas från små hjälplösa varelser till kloka självständiga individer.
Vissa perioder är dock mer påfrestande än andra och tålamodet prövas flera gånger per dag.
Jag har dåligt tålamod, jag skulle vilja gå så långt som till att säja att jag inte har NÅGOT tålamod! 
Så att tvingas köpslå med en envis och trotsig 3 åring skulle jag helt vilja hoppa över :-) Men lika plötsligt som trotset och det dåliga humöret slår till...lika fort går det över.
Även om det känns tungt vissa stunder så passerar barndomen såååå fort, plötsligt har man en 20 åring och man bara undrar vart tiden tog vägen!?


2 kommentarer:

  1. Har också en 3-åring här hemma med svängande humör.Men som sagt för det mesta så är det såå himla kul att se henne utvecklas och så.Och vissa gånger så känner man hopplöshet och vet inte hur man sk atackla henns humör.Tack för att du lämnad en kommentar hos mig så jag kunde hitta hit.

    SvaraRadera
  2. Jag har en likadan.....
    Angående jeansen så är det faktiskt leggins! Visst är dom fina, det är nog HM om jag inte minns fel.
    Massa kram

    SvaraRadera

wibiya widget