fredag 25 mars 2011

Fredag-våffeldagen

Ingen har väl missat att det är våffeldagen idag?
Jag väntar strax hemma stora tjejen från skolan och då ska hon få nygräddade våfflor med klassiska
tillbehör som grädde och jordgubbssylt!
Eftersom det är fredag så har jag bakat också, och idag blev det
Chocolate chip cookie dough brownies, vad ger ni mej för de!?
Låter väl smarrigt!
Jag hade en sats med cookiedough liggande i frysen och nu hamnade den
mitt i browniesmeten!
Receptet är ett gammalt som jag inte minns vart jag hittat, tror det var på nån utländsk sida.
Här kommer det iallafall

100 g smör
225 g choklad
150 g socker
1 tsk vaniljsocker
40 g mjöl
2 ägg

Smält smöret och blanda ner chokladen (hacka den grovt innan så går det snabbare)
När chokladen smält så rör ner sockret, låt stå på plattan på eftervärmen en stund så sockret löser sig.
Rör sedan ner äggen ett i taget och blanda tills du får en seg smet.
Rör sedan ner vaniljsocker och mjöl.
Jag lade klumpar av kakdeg i min form innan jag hällde över smeten.
In i ugnen på 175 g i ca 25 min.
Receptet på kakdegen (som för övrigt är den absolut bästa deg jag nånsin smakat) hittade jag på Passion 4 baking!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

wibiya widget