tisdag 29 mars 2011

Tips vid Rosacea


Jag lider av hudsjukdomen Rosacea:
Rosacea är ett kroniskt sjukdomstillstånd som utvecklas stegvis och karakteriseras av rodnad, kvisslor, röda gryniga ögon, hetta eller sveda.
Ca 10% av den vuxna befolkningen drabbas av rosacea. Män och kvinnor i alla åldrar kan drabbas men rosacea är vanligare hos kvinnor. Vanligtvis börjar rosacea i 30 till 40-årsåldern, sällan före 20 års ålder. De som generellt löper större risk att drabbas är människor med blek hud som t ex de med nordiskt eller keltiskt ursprung.
Det som är trist är att jag knappt tål något smink och inga hudkrämer förutom Propyless, och den fungerade inte särskilt bra.
Sist jag var på Apoteket fick jag tips om denna hudkräm som var speciellt framtagen för personer med Rosacea och mitt första intryck är positivt!
Jag känner att huden ej är lika torr och fnasig, den skall dessutom förebygga och lindra brustna blodkärl.
Den innehåller visst solskydd och är svagt grönfärgad för att tona ner det röda i hyn.
Prova om ni har rosacea.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

wibiya widget