söndag 22 maj 2011

Favorit i repris

Denna kycklinggratäng är så mumsig och enkel att laga, vi äter den ofta här hemma!
Har för mej att jag redan lagt ut receptet, men isåfall får det bli en repris.

ca 5 kycklingfileér
5 dl cremefraich (jag använder light)
1 dl matlagningsgrädde (jag använder ICAs 5%)
0,5 till 1 banan
1 dl mango chutney
1-2 tsk curry
1 pressar vitlöksklyfta
Riven ost

Skär kycklingfileérna i små bitar och stek dem i lite matfett, krydda med svartpeppar och salt.
Lägg kycklingen i en form.
blanda cremefraich, matlagningsgrädde, curry, vitlök och bryt ner bananen i mindre bitar, kör med stavmixer tills du får en slät blandning, smaka ev av med lite salt.
Häll blandningen över kycklingen i formen och strö riven ost över.
Fram hit brukar jag förbereda, jag gillar nämligen att ha måndagsmaten klar då vi kommer hem från jobb, skola och dagis :-)
Sedan kör jag in den i ugnen på 225 grader i ca 15-20 min.
Servera med kokt ris till, men det funkar ju även med potatis eller pasta.
Mums!

1 kommentar:

  1. Åhh va gott de lät! Kommer garanteras att testas här hemma!
    Kram K

    SvaraRadera

wibiya widget